Stemdag (Day of the voice) - Docent Muziek (Music in Education)

Music in Education

De Nieuwste Pabo - Mgr. Claessensstraat 2 Sittard

EN
Day of the voice is a study day of the Newest Pabo, Speech Therapy and the Music in Education course of Conservatorium Maastricht. Students meet in workshops, seminars and informal settings with the aim of meeting, becoming aware, being inspired.

NL
Stemdag is een studiedag van de Nieuwste Pabo, Logopedie en de opleiding Docent Muziek van het Conservatorium Maastricht. Studenten ontmoeten elkaar in workshops, seminars en informele settings met als doel: ontmoeten, bewust worden, geïnspireerd raken.

Programma:

• 9.00 - Inloop
  • 9.15 - Opening
  • 9.30  - Workshopronde 1
  • 10.30 - Pauze
  • 10.45 - Workshopronde 2
  • 11.45 - Afsluiting  - 12.00 Einde
  • Vanaf 12.30: Stemscreening Logopedie / Pabo

Workshops:

• Zicht op je stem - Bart Verhagen - Ontspannen zingen, je stem leren kennen
  • Yoga en verbinding met de stem - Yolande Eymael - Ontspannen en bewust in verbinding komen met je stem
  • Presentatie en expressie - Jan Gooren - Over expressie en je plek vinden met o.a. je zangstem
  • Vocal Leadership - Merel Martens - Over hoe je een groep kunt leiden in zang
  • Vocal Painting - Mathieu Vulto -  Een verrijking van je palet aan educatieve middelen, klankverbetering
  • Stem en beleving - Claudia Franzen - Spelenderwijs zingen met groepen vanuit beleving
  • Interactief voorlezen - Nathalie Boonen/ Gieske Laros - Verhalen vertellen, uitspraak, interactief met je groep
  • Gezond Stemgebruik - Celine Gidding - Ins en outs van de gezonde stem
  • Stemtechniek - Goed spreken bij presentaties, voiceovers e.d.
  • Waar sta ik en hoe? - Koen van Tok  - Over presentatie en gebruik je je stem en lichaam in de ruimte

Deze week vieren we de ondertekening van het MuziekopleidersAkkoord (7 oktober 2020), waarmee een langetermijnsamenwerking van twaalf jaar werd besloten. Doel van het Akkoord is om toekomstige groeps- en vakleerkrachten te motiveren en te voorzien van de nodige kennis en vaardigheden om muziekonderwijs op basisscholen te verrijken.

Uit deze samenwerking is "Stemdag" ontstaan, een boeiende samenwerking tussen de Nieuwste Pabo (Fontys), Logopedie en het Conservatorium Maastricht (Zuyd Hogeschool). Studenten ontmoeten elkaar in workshops, seminars en informele settings om elkaar te ontmoeten, bewustzijn te creëren en geïnspireerd te raken.