Raymond Curfs is een regelmatige gast bij toonaangevende orkesten, waaronder de Berliner Philharmoniker, Chicago Symphony Orchestra, Chamber Orchestra of Europe en La Scala Milaan, onder leiding van dirigenten zoals Kiryl Petrenko, Yannick Nézet-Séguin, Daniele Gatti, Valerie Gergiev, Bernard Haitink, Nicolaus Harnoncourt, Riccardo Muti, Andris Nelsons, Herbert Blomstedt, Semyon Bychkov, Alan Gilbert en anderen. Hij heeft ook samengewerkt met grote dirigenten uit het verleden zoals Lorin Maazel, Pierre Boulez, Kurt Masur en Mstislav Rostropovich. Na het horen van Raymond Curfs' spel, bood het Mahler Chamber Orchestra hem de baan van paukenist aan in hun orkest, waarvan hij van 2000 tot 2006 lid was, met Daniel Harding als muzikaal directeur. Claudio Abbado was zo gecharmeerd van zijn spel dat hij hem vroeg om zijn paukenist te worden in het Lucerne Festival Orchestra, waarmee hij elke zomer sinds de heropleving van dit orkest in 2003 heeft gespeeld.
Raymond Curfs doceert aan de Hochschule für Musik in München en geeft vaak masterclasses wereldwijd, vooral over opera's van Strauss en Wagner. Van 2008 tot 2009 was hij gastprofessor aan het Conservatoire National Supérieur De Musique de Paris. Sinds september 2011 geeft Raymond Curfs ook les aan het Conservatorium Maastricht.
Naast solist is Raymond Curfs ook een toegewijd kamermuzikant en speelt hij samen met Kolja Blacher, Lorenza Borrani, Reinhold Friedrich, Natalia Gutman, Isabelle Faust, Janine Jansen, Clemens Hagen, Katja en Marielle Labèque, Jens-Peter Maintz, Alois Posch, Peter Sadlo, en anderen. Daarnaast wordt hij vaak uitgenodigd als jurylid bij audities en wedstrijden. Met het Japanse bedrijf Playwood ontwierp hij twee signature-series van paukenstokken.