
Bachelor
Trompet
Het ervaren van de vreugde van muziek maken begint met een solide basis. De technische aspecten zullen tijdens de lessen grondig worden verkend, waaronder het spelen van staccato en legato, het ontwikkelen en verbeteren van embouchure, luchtstroom/plaatsing van het mondstuk, houding, klank en intonatie.
Als student zul je deze technieken voortdurend toepassen in technische oefeningen, etudes, concerten en orkestwerken, waardoor je uiteindelijk een natuurlijke speelstijl ontwikkelt. Zodra je deze technische vaardigheden volledig hebt geïnternaliseerd, kun je je volledig richten op de muziek en je uitvoering, en ben je klaar voor orkestspel, kamermuziek en solo-optredens.
Maak kennis met ons team
Ontmoet jouw docenten
Curriculum
Curriculum
Hoofdvak Trompet |
More info |
Year 1 |
Year 2 |
Year 3 |
Year 4 |
---|---|---|---|---|---|
Hoofdvak en onderwerpen gerelateerd aan het hoofdvak |
26 |
26 |
29 |
47 |
|
Hoofdvak Blaasinstrumenten |
26 |
26 |
29 |
47 |
|
Professionele ontwikkeling |
5 |
3 |
3 |
||
Oriëntatie op beroep |
5 |
||||
Basic Teaching Skills Instrument Specific Methodology |
1 |
||||
Basic Teaching Skills Lectures |
1 |
||||
Studio Recording Preparation |
1 |
||||
Your Art as a Business Basic Course |
2 |
||||
Your Art as a Business Electives |
1 |
||||
Music Theory |
22 |
23 |
12 |
||
Skills Lab |
6 |
8 |
|||
Creative Lab |
8 |
8 |
|||
Capstone |
4 |
||||
History of Music |
3 |
2 |
|||
Choir |
2 |
||||
Choir Classical (General) |
2 |
2 |
|||
Applied Piano Classical |
3 |
3 |
|||
Elective Theory Modules |
8 |
||||
Ensemble |
7 |
8 |
8 |
6 |
|
Projects A |
4 |
4 |
4 |
4 |
|
Chamber Music |
2 |
2 |
2 |
2 |
|
Wind Band Lessons |
1 |
2 |
2 |
||
Minor |
8 |
7 |
|||
Free Space |
8 |
7 |
Voordat je je aanmeldt
Toelatingseisen
Eerste ronde
De auditie bestaat uit twee rondes. Voor de eerste ronde moet de kandidaat 2 video's opnemen die bevatten:
-
Video 1: Een korte introductie van zichzelf in het Engels: praat over je muzikale ervaringen, je motivatie om muziek te studeren, je hoofdvak en waarom je ervoor kiest om auditie te doen aan het Conservatorium Maastricht.
-
Video 2: In de tweede video demonstreert de kandidaat hun artistieke en technische vaardigheden. De video moet in één keer worden opgenomen, zonder knippen of bewerking. De kandidaat moet beginnen met het noemen van hun naam en studentnummer van het Conservatorium Maastricht. De video moet het volgende bevatten:
Études
Eén etude uit één van de volgende collecties:
-
T. Charlier – 36 Etudes for Trumpet
-
C.F. Arban – Trumpet Method
-
E. Bozza – Etudes for Trumpet
-
H. Tomasi – Etudes for Trumpet
Recitalstukken
Neem de eerste beweging van het volgende stuk op:
-
J.B.G. Neruda: Concerto in Es
Aanvullende video's (niet vereist): De kandidaat mag concertvideoregistraties toevoegen.
De video's moeten worden geüpload naar een online platform zoals YouTube.com of Vimeo.com. Het is de verantwoordelijkheid van de kandidaat om ervoor te zorgen dat de videolinks werken.
Tweede ronde
In de tweede ronde wordt de kandidaat uitgenodigd voor een online theorietoets die bepaalt of de kandidaat toelaatbaar is. Meer informatie over de theorietoets is te vinden hier.
Verder kan de auditiecommissie besluiten de kandidaat uit te nodigen voor een online of live auditie na beoordeling van het videomateriaal. Het repertoire voor de live auditie blijft hetzelfde. Aanvullende repertoireverzoeken kunnen door de commissie worden gedaan.
Daarnaast kan de theoriedepartement de kandidaat opnieuw uitnodigen voor een niveautest om te bepalen of de kandidaat het theorieprogramma op een hoger niveau kan starten.