
Bachelor
Tuba
Als je besluit om Tuba en/of Euphonium te studeren aan het Conservatorium Maastricht, moet je bereid zijn om tijd en energie te investeren in het ontwikkelen van je individuele talent en potentieel om het hoogst mogelijke niveau te bereiken.
Het curriculum biedt individuele lessen, groepslessen, masterclasses en academische vakken (bijv. muziektheorie, muziekgeschiedenis). Met een breed scala aan uitvoeringsmogelijkheden in orkestrale, kamermuziek en hedendaagse muziekprojecten en stages, kun je je passie voor optreden combineren met professionele uitvoeringsopleiding.
Je wordt aangemoedigd om zelfdiscipline en timemanagement te leren, om verschillende carrièremogelijkheden te verkennen en om je toekomstige carrière en rol in het ontwikkelen van je muzikale landschap te visualiseren.
Maak kennis met ons team
Ontmoet je docenten
Curriculum
Curriculum
Hoofdvak Tuba |
More info |
Year 1 |
Year 2 |
Year 3 |
Year 4 |
---|---|---|---|---|---|
Hoofdvak en Componenten verbonden aan het Hoofdvak |
26 |
26 |
29 |
47 |
|
Hoofdvak Blaasinstrumenten |
26 |
26 |
29 |
47 |
|
Professionele ontwikkeling |
5 |
3 |
3 |
||
Oriëntatie op Beroep |
5 |
||||
Basic Teaching Skills Instrument Specific Methodology |
1 |
||||
Basic Teaching Skills Lezingen |
1 |
||||
Voorbereiding voor Studio-opname |
1 |
||||
Your Art as a Business basisvak |
2 |
||||
Your Art as a Business keuzevak |
1 |
||||
Muziektheorie |
22 |
23 |
12 |
||
Vaardigheden Lab |
5 |
8 |
|||
Creatief Lab |
8 |
8 |
|||
Hoogtepunt |
4 |
||||
Muziekgeschiedenis |
3 |
2 |
|||
Koor |
2 |
||||
Koor Klassiek (Algemeen) |
2 |
2 |
|||
Toegepast Klassiek Piano |
3 |
3 |
|||
Keuzevakken Theorie Modulen |
8 |
||||
Ensemble |
7 |
8 |
8 |
6 |
|
Projecten A |
4 |
4 |
4 |
4 |
|
Kamermuziek |
2 |
2 |
2 |
2 |
|
Blaasorkest Lessen |
1 |
2 |
2 |
||
Minor |
8 |
7 |
|||
Vrije Ruimte |
8 |
7 |
Voordat je toelating doet
Toelatingseisen
Eerste ronde
De auditie bestaat uit twee rondes. Voor de eerste ronde moet de kandidaat 2 video's opnemen die bevatten:
-
Video 1: Een korte introductie van zichzelf in het Engels: vertel over je muzikale ervaringen, je motivatie om muziek te studeren, je hoofdvak en waarom je ervoor kiest om toelating te doen aan Conservatorium Maastricht.
-
Video 2: In de tweede video demonstreert de kandidaat zijn/haar artistieke en technische vaardigheden. De video moet in één keer worden opgenomen, zonder knipsels of bewerkingen. De kandidaat moet beginnen met het noemen van zijn/haar naam en studentnummer van Conservatorium Maastricht. De video moet het volgende bevatten:
Études
Neem de volgende stukken op:
-
S. Vasiliev: 24 Melodious Etudes, nr. 1
-
M. Bordogni: 43 Bel Canto Studies, nr. 2
Recitalstukken
Neem een recitalstuk op. We vermelden hier enkele stukken om het niveau aan te geven. De kandidaat is vrij om repertoire van vergelijkbaar niveau te kiezen:
-
R. Newton: Capriccio voor Tuba en Piano
-
H. Eccles: Sonata, beweging 1, 2 en 4
-
A. Capuzzi: uit Andante e Rondo: Andante
-
G. Jacob: Tuba Suite.
Aanvullende video’s (niet verplicht): De kandidaat kan concertvideoregistraties aanleveren.
De video's moeten worden geüpload naar een online platform zoals YouTube.com of Vimeo.com. Het is de verantwoordelijkheid van de kandidaat om ervoor te zorgen dat de videolinks werken.
Tweede ronde
In de tweede ronde wordt de kandidaat uitgenodigd voor een online theorietoets die bepaalt of de kandidaat toelaatbaar is. Meer informatie over de theorietoets is te vinden hier.
Daarnaast kan de auditiecommissie besluiten om de kandidaat uit te nodigen voor een online of fysieke live auditie na beoordeling van het videomateriaal. Het repertoire voor de live auditie blijft hetzelfde. Door de commissie kunnen aanvullende repertoire verzoeken worden gedaan.
Bovendien kan de theorieafdeling de kandidaat opnieuw uitnodigen voor een niveau toets om te bepalen of de kandidaat op een hoger niveau met het theorieprogramma kan starten.