Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.
guitar

Master
Gitaar

Kiezen voor de gitaarles in Maastricht betekent studeren in een klas van absoluut niveau die internationaal erkend wordt als een van de meest relevante in de internationale gitaarscene. De gitaarles wordt geleid door een docent die toegewijd is aan jouw ontwikkeling en de lessen afstemt op jouw behoeften, terwijl er wordt gewerkt aan de optimalisatie van je muzikale en persoonlijke kwaliteiten.

Ontmoet ons team

Ontmoet je docenten

Roman Krejci

Klassieke gitaar

Roman Krejci (geboren in 1974) begon zijn leven te wijden aan muziek en de gi

Lees meer

Ronald Stassen

Klassiek Coördinator Studieloopbaanbegeleiding, Docent Basic teaching skills en Advanced teaching skills Gitaar

Lees meer

Curriculum

Curriculum

Hoofdvak Gitaar

More info

Year 1

Year 2

Year 3

Year 4

Hoofdvak en Onderwerpen gerelateerd aan het Hoofdvak

45

49

-

-

Hoofdvak - Klassiek Instrument

40

44

-

-

Ensemble, including projects

5

5

-

-

Free Space

2

2

-

-

Free Space

2

2

-

-

Personal and Professional Development

2

2

-

-

Personal Development Plan

2

2

-

-

Research Skills

8

7

-

-

Master Project

8

7

-

-

Social Positioning and Communication

3

-

-

Your Art as a Business Basic Course

2

-

-

Your Art as a Business Electives

1

-

-

Voordat je je aanmeldt

Toelatingseisen

Eerste ronde  

De auditie bestaat uit twee rondes. Voor de eerste ronde moet de kandidaat 2 video’s opnemen die bevatten:  

  • Video 1: Een korte introductie van zichzelf in het Engels: vertel over je muzikale ervaringen, je motivatie om muziek te studeren, je hoofdvak en waarom je ervoor gekozen hebt om auditie te doen aan het Conservatorium Maastricht.  

  • Video 2: In de tweede video demonstreert de kandidaat hun artistieke en technische vaardigheden. De video moet in één opname worden opgenomen, zonder knippen of bewerkingen. De kandidaat moet beginnen met het noemen van hun naam en studentennummer van Conservatorium Maastricht. De video moet tussen de 20 en 30 minuten zijn. Er zijn echter geen specifieke eisen qua stijl of moeilijkheidsgraad voor de video. De keuze van het programma is volledig aan de kandidaat, want dit laat duidelijk de leraar de voorkeuren, smaak en karakter van de kandidaat zien en geeft cruciale informatie aan de docent. Een technisch eenvoudige Sarabande (bijvoorbeeld uit de BWV 995) kan veel moeilijker zijn om uit te voeren dan een showstuk waar alleen handmatige vaardigheden nodig zijn. Om deze redenen zijn thematische programma's ook welkom (bijvoorbeeld: 19e-eeuwse sonates of barokke fantasieën).   

Voorbeelden van repertoire (niet bindend):  

  • J.S. Bach: Vioolwerken  

  • D. Scarlatti: Sonates (alle)  

  • M. Giuliani: Rossiniana (alle)  

  • F. Sor: Sonates of Variatieset (alle)  

  • G. Regondi: elk werk  

  • M. Llobet: elk werk  

  • M.M. Ponce: Sonate Romantique of Thema varieè et Final  

  • W. Walton: 5 Bagatellen  

  • B. Britten: Nocturnal  

  • L. Berio: Sequenza  

 

Aanvullende video's (niet vereist): de kandidaat kan concertregistratievideo's aanleveren.  

De video's moeten worden geüpload naar een online platform zoals YouTube.com of Vimeo.com. Het is de verantwoordelijkheid van de kandidaat om ervoor te zorgen dat de videolinks werken.  

Tweede ronde

Na het bekijken van het videomateriaal kan het comité besluiten de kandidaat uit te nodigen voor een online of fysieke live auditie. Het repertoire voor de live auditie blijft gelijk. Het comité kan om aanvullend repertoire vragen.

In de tweede ronde wordt de kandidaat altijd uitgenodigd voor een online interview met een van de Master Project Coaches. Tijdens dit interview bespreken we de motivatie en ervaring van de kandidaat op het gebied van onderzoek en cultureel ondernemerschap. De Master Project Coach beoordeelt tevens het niveau van de Engelse taalvaardigheid.