
Bachelor
Saxofoon
In de loop van dit 4-jarige bachelorprogramma zullen we je systematisch begeleiden bij het verwerven van basis- en specifieke improvisatietechnieken zoals akkoorden- en op toonladders gebaseerde improvisatie, chromatische benadering, bebop-toonladders, pentatoniek, hexatoniek, permutatie sequentieel, motivisch spelen en meer.
Je wordt getraind in het toepassen van de verschillende improvisatietechnieken in verschillende situaties, zoals het spelen van standards, pop- en wereldmuziek, het verkennen van de geschiedenis van de saxofoon en zijn toonaangevende spelers, en het leren transcriberen en analyseren van solo's.
Het programma helpt je ook bij het ontwikkelen van een solide, efficiënte en gezonde speeltechniek, met de nadruk op houding, adem, embouchure, vingers, evenals het vinden van de juiste saxofoon/mondstuk/rieten combinatie.
Afhankelijk van je niveau en muzikale visie, zal het leerproces gepersonaliseerd worden om je te helpen een persoonlijke klank, stijl en profiel te ontwikkelen.
Het saxofoonteam bestaat uit vaste hoofdvakdocenten en gastdocenten, evenals docenten die ook fluit en klarinet verzorgen.
Ontmoet ons team
Ontmoet je docenten
Wil je meer weten over jazzsaxofoon? Bekijk dan deze video's.
Curriculum
Curriculum
Hoofdvak saxofoon |
More info |
Year 1 |
Year 2 |
Year 3 |
Year 4 |
---|---|---|---|---|---|
Hoofdvak en Onderdelen gerelateerd aan het hoofdvak |
27 |
13 |
39 |
43 |
|
Hoofdvak saxofoon |
25 |
17 |
31 |
41 |
|
Saxophone Ensemble |
2 |
2 |
2 |
||
Section Big Band |
3 |
3 |
|||
Clarinet (doubling -lessons) |
3 |
||||
Flute (doubling-lessons) |
3 |
||||
Band Performing |
8 |
8 |
8 |
8 |
|
Band |
8 |
8 |
8 |
8 |
|
Composing and Arranging |
3 |
||||
Arranging Jazz |
3 |
||||
Recording and Producing |
2 |
1 |
|||
Studio Recording |
1 |
||||
Capturing and Shaping Sound / OOP |
2 |
||||
Tools in Creation |
17 |
17 |
|||
Aural Skills Jazz |
6 |
6 |
|||
Applied Theory Combo |
1 |
1 |
|||
Choir Jazz (general) |
2 |
||||
Theoretical Analysis Jazz |
5 |
6 |
|||
Applied Piano Jazz |
2 |
2 |
|||
Rhythmic Solfège Jazz |
1 |
||||
Percussion and Pulse |
2 |
||||
Research and Development Skills |
3 |
3 |
|||
Critical Listening |
|||||
A. Jazz Music History |
2 |
2 |
|||
B. Listening in context |
1 |
1 |
|||
Health and Well-being |
1 |
||||
Health and Well-being |
1 |
||||
Internationaal Carrièrecentrum |
5 |
1 |
2 |
2 |
|
Your Art as a Business |
1 |
2 |
2 |
||
OOP |
5 |
||||
Teaching and Outreach Programme |
2 |
||||
Basic Teaching Skills Lectures |
1 |
||||
Basic Teaching Skills Instrument Specific Methodology |
1 |
||||
Minor |
9 |
6 |
|||
Elective Modules |
9 |
6 |
Voordat je je aanmeldt
Toelatingseisen
Videovereisten
Deel de links naar je onbewerkte video-opnamen in het portfolio. Video’s moeten worden geüpload naar je YouTube-kanaal (als je er geen hebt, maak er een aan). Zet je video's op 'verborgen' zodat alleen jij en wij ze kunnen zien. BELANGRIJK: STUUR NIET de daadwerkelijke video('s): ALLEEN LINKS naar de video('s)
- Video's moeten een goede geluidskwaliteit hebben, zodat we je spel goed kunnen horen. Je kunt aparte korte video's maken of één langere.
- De kandidaat stelt zichzelf in het Engels voor aan het begin van de video.
- De video is maximaal 10 minuten lang.
Recitalstukken
- 3 standards uit het real-book repertoire opgenomen met een play-along of een band.
- Deze standards moeten een medium/up swing-nummertje, een latin-nummer en een ballad omvatten en uit het hoofd worden gespeeld.
- De technische kwaliteit van de video is niet het belangrijkst, opnemen met een smartphone is voldoende.
Als je materiaal geselecteerd wordt, ontvang je een uitnodiging voor een online theorietest en indien nodig, een online ontmoeting met de hoofdvakdocenten.