 
      Wind Band conducting
Kiezen voor een studie Wind Band Conducting aan het Conservatorium Maastricht betekent dat je ervoor kiest om een intensieve periode te besteden aan het ontwikkelen van je individuele talent. Het ondersteunende curriculum bevordert deze ontwikkeling en voegt geleidelijk uitdagingen toe: dirigeren van Brass Band, harmonie orkesten en Fanfare orkesten, leiden van repetities in orkestprojecten, en dirigentenpraktijk voor verschillende orkesten. De combinatie van individuele aandacht binnen een internationale klas en een inhoudelijk curriculum zal je inspireren om je volledige potentieel te bereiken.
In het bachelorprogramma richt je je op dirigeertechnieken, kennis van instrumenten, repetitietechniek en het dirigeren van ensembles.
In het masterprogramma richt je je op het opdoen van praktische ervaring voor amateur- en professionele orkesten.
Maak kennis met ons team
Ontmoet je docenten
Curriculum
Curriculum
| Hoofdvak HaFaBra-dirictie | More info | Year 1 | Year 2 | Year 3 | Year 4 | 
|---|---|---|---|---|---|
| Hoofdvak en onderwerpen gerelateerd aan het hoofdvak | 29 | 28 | 28 | 53 | |
| Hoofdvak HaFaBra-directie | 21 | 5 | 4 | 32 | |
| Instrumentation Wind Band Conducting | 5 | 9 | 10 | 10 | |
| Repertoire/Literature Wind Band Conducting | 4 | 5 | 5 | ||
| Wind Band Lessons | 1 | 2 | 2 | 2 | |
| Playing from score Wind Band Conducting | 2 | 3 | |||
| Conducting Work Placement | 4 | 4 | 4 | ||
| Conducting technique | 3 | ||||
| Orientation on Profession | 5 | ||||
| Knowledge of orchestra instruments | 2 | ||||
| Piano for Conducting Students | 3 | 3 | 3 | ||
| Advanced Digital Tools | 2 | 3 | |||
| Studio Recording Preparation | 1 | ||||
| Your Art as a Business Basic Course | 2 | ||||
| Your Art as a Business Electives | 1 | ||||
| Additional Aural Analysis | 4 | ||||
| Music Theory | 19 | 20 | 12 | ||
| Skills Lab | 6 | 8 | |||
| Creative Lab | 8 | 8 | |||
| Capstone | 4 | ||||
| History of Music | 3 | 2 | |||
| Choir | 2 | ||||
| Choir Classical (General) | 2 | ||||
| Elective Theory Modules | 8 | ||||
| Ensemble | 2 | ||||
| Project B | 2 | ||||
| Minor | 8 | 7 | 7 | ||
| Free Space | 8 | 7 | 7 | 
Voordat je je aanmeldt
Toelatingseisen
Eerste ronde
De auditie bestaat uit twee rondes. Voor de eerste ronde moet de kandidaat 2 video's opnemen die het volgende bevatten:
- 
Video 1: Een korte introductie van zichzelf in het Engels: vertel over je muzikale ervaringen, je motivatie om muziek te studeren, je hoofdvak en waarom je kiest voor een auditie aan het Conservatorium Maastricht. 
- 
Video 2: Een opname van 10 tot 20 minuten waarin je een concert of een repetitie dirigeert, met ten minste twee verschillende muziekstijlen/stukken. De kandidaat moet naar de camera gericht zijn, waarbij zowel gezichtsuitdrukking als gebaren duidelijk zichtbaar zijn. 
Aanvullende video’s (niet verplicht): De kandidaat kan concertvideoregistraties aanleveren.
De video's moeten worden geüpload naar een online platform zoals YouTube.com of Vimeo.com. Het is de verantwoordelijkheid van de kandidaat om ervoor te zorgen dat de videolinks werken.
Tweede ronde
In de tweede ronde wordt de kandidaat uitgenodigd voor een online theorietest die bepaalt of de kandidaat toelaatbaar is. Meer informatie over de theorietest is te vinden hier.
Bovendien kan de auditiecommissie na beoordeling van het videomateriaal besluiten de kandidaat uit te nodigen voor een online of persoonlijke live auditie. Het repertoire voor de live auditie blijft hetzelfde. Aanvullende repertoireverzoeken kunnen door de commissie worden gedaan. De kandidaat ontvangt een partituur ter voorbereiding op de live auditie, waarbij hij/zij zal werken met twee piano's.
Daarnaast kan de theorieafdeling de kandidaat opnieuw uitnodigen voor een niveau toets om te bepalen of de kandidaat het theorieprogramma op een hoger niveau kan starten.
Voel je vrij om contact op te nemen met Jos Zegers (jos.zegers@zuyd.nl)