
Bachelor
Cello
Kiezen om Cello te studeren aan het Conservatorium Maastricht betekent kiezen om je individuele talent als muzikant in elk aspect van het vakgebied te ontwikkelen. Het ondersteunende curriculum is bedoeld om je uitvoering te verbeteren in verschillende contexten: solo, kamermuziek en orkestspel in verschillende projecten. Naast het verwerven van een solide basis van theoretische kennis, zul je ook aangemoedigd worden om je creatieve kant te ontwikkelen en je ondernemerschapsvaardigheden binnen de muziekwereld aan te scherpen. De combinatie van individuele aandacht van een van onze internationaal erkende docenten, deel uitmaken van een internationale klas op het hoogste niveau, en een curriculum met inhoud, zal je inspireren om je volledige potentieel als artiest te bereiken.
Ontmoet ons team
Maak kennis met jouw docenten
Curriculum
Curriculum
Hoofdvak Cello |
More info |
Year 1 |
Year 2 |
Year 3 |
Year 4 |
---|---|---|---|---|---|
Hoofdvak en Onderwerpen gerelateerd aan het Hoofdvak |
27 |
28 |
31 |
47 |
|
Hoofdvak strijkers |
27 |
28 |
31 |
47 |
|
Professional Development |
5 |
3 |
3 |
||
Orientation on Profession |
5 |
||||
Basic Teaching Skills Instrument Specific Methodology |
1 |
||||
Basic Teaching Skills Lectures |
1 |
||||
Studio Recording Preparation |
1 |
||||
Your Art as a Business Basic Course |
2 |
||||
Your Art as a Business Electives |
1 |
||||
Music Theory |
22 |
23 |
12 |
||
Skills Lab |
6 |
8 |
|||
Creative Lab |
8 |
8 |
|||
Capstone |
4 |
||||
History of Music |
3 |
2 |
|||
Choir |
2 |
||||
Choir Classical (General) |
2 |
||||
Applied Piano Classical |
3 |
3 |
|||
Elective Theory Modules |
8 |
||||
Ensemble |
6 |
6 |
6 |
6 |
|
Projects Symphonic Orchestra/Wind Orchestra |
4 |
4 |
4 |
4 |
|
Chamber Music |
2 |
2 |
2 |
2 |
|
Minor |
8 |
7 |
|||
Free Space |
8 |
7 |
Voordat je je aanmeldt
Toelatingseisen
Eerste ronde
De auditie bestaat uit twee rondes. Voor de eerste ronde moet de kandidaat 2 video's opnemen die bevatten:
-
Video 1: Een korte introductie van zichzelf in het Engels: vertel over je muzikale ervaringen, je motivatie om muziek te studeren, je hoofdvak en waarom je voor een auditie bij Conservatorium Maastricht kiest.
-
Video 2: In de tweede video demonstreert de kandidaat hun artistieke en technische vaardigheden. De video moet in één opname worden opgenomen, zonder knip- of bewerkpunten. De kandidaat moet beginnen met het noemen van hun naam en studentnummer van Conservatorium Maastricht. De video moet drie werken uit verschillende stijlen bevatten (barok, klassiek, romantisch, modern), waaronder:
1. Een snel en een langzaam deel uit een Bach-suite
2. Het eerste deel van een concerto
3. Een etude (Duport, Popper, Piatti) of een virtuoos stuk
Aanvullende video's (niet verplicht): De kandidaat kan concertregistraties toevoegen.
De video's moeten worden geüpload naar een online platform zoals YouTube.com of Vimeo.com. Het is de verantwoordelijkheid van de kandidaat om te zorgen dat de videolinks werken.
Tweede ronde
In de tweede ronde wordt de kandidaat uitgenodigd voor een online theoretische toets die bepaalt of de kandidaat toelaatbaar is. Meer informatie over de theoretische toets is te vinden hier.
Bovendien kan de auditiecommissie beslissen om de kandidaat uit te nodigen voor een online of persoonlijke live auditie na het bekijken van het videomateriaal. Het repertoire voor de live auditie blijft hetzelfde. De commissie kan om aanvullend repertoire vragen. Daarnaast kan de theorieafdeling de kandidaat opnieuw uitnodigen voor een niveautoets om te bepalen of de kandidaat kan beginnen met het theorieprogramma op een hoger niveau.