
Bachelor
Gitaar
Kiezen voor een studie in de gitaarklas in Maastricht betekent studeren in een klas van absoluut niveau, die internationaal erkend wordt als een van de meest relevante in de internationale gitaarwereld. De gitaarklas wordt geleid door docenten die zich inzetten voor jouw zaak en de lessen afstemmen op jouw behoeften, terwijl ze werken aan de optimalisatie van jouw muzikale en persoonlijke kwaliteiten.
Ontmoet ons team
Ontmoet je docenten
Curriculum
Curriculum
Hoofdvak Gitaar |
More info |
Year 1 |
Year 2 |
Year 3 |
Year 4 |
---|---|---|---|---|---|
Hoofdvak en Onderwerpen gerelateerd aan het Hoofdvak |
32 |
35 |
35 |
51 |
|
Hoofdvak Gitaar |
32 |
35 |
35 |
51 |
|
Professional Development |
5 |
3 |
3 |
||
Orientation on Profession |
5 |
||||
Basic Teaching Skills Instrument Specific Methodology |
1 |
||||
Basic Teaching Skills Lectures |
1 |
||||
Studio Recording Preparation |
1 |
||||
Your Art as a Business Basic Course |
2 |
||||
Your Art as a Business Electives |
1 |
||||
Music Theory |
19 |
20 |
12 |
||
Skills Lab |
6 |
8 |
|||
Creative Lab |
8 |
8 |
|||
Capstone |
4 |
||||
History of Music |
3 |
2 |
|||
Choir |
2 |
||||
Choir Classical (General) |
2 |
2 |
|||
Elective Theory Modules |
8 |
||||
Ensemble |
4 |
2 |
2 |
2 |
|
Chamber Music |
2 |
2 |
2 |
2 |
|
Projects B |
2 |
||||
Minor |
8 |
7 |
|||
Free Space |
8 |
7 |
Voordat je je aanmeldt
Toelatingseisen
Eerste ronde
De auditie bestaat uit twee rondes. Voor de eerste ronde moet de kandidaat 2 video's opnemen die bevatten:
-
Video 1: Een korte introductie van zichzelf in het Engels: vertel over je muzikale ervaringen, je motivatie om muziek te studeren, je hoofdvak en waarom je ervoor kiest om auditie te doen aan Conservatorium Maastricht.
-
Video 2: In de tweede video demonstreert de kandidaat hun artistieke en technische vaardigheden. De video moet in één opname worden opgenomen, zonder knip- of andere bewerkingen. De kandidaat moet beginnen met het uitspreken van hun naam en studentnummer van het Conservatorium Maastricht. De video moet tussen de 20 en 30 minuten duren. Er zijn echter geen specifieke eisen ten aanzien van stijl of moeilijkheidsgraad voor de video. De keuze van het programma is volledig aan de kandidaat, omdat dit duidelijk de neiging, smaak en karakter van de kandidaat aan de docent toont en cruciale informatie aan de docent geeft. Een technisch eenvoudige Sarabande (bijvoorbeeld uit de BWV 995) kan veel moeilijker zijn om uit te voeren dan een show off stuk waarvoor alleen handvaardigheid vereist is. Om die reden zijn thematische programma's ook welkom (bijvoorbeeld: 19e-eeuwse sonates of barokke Fantasia's).
Voorbeelden van repertoire (niet bindend):
-
J. Dowland: Fantasia's
-
G.Ph. Telemann: Fantasia's voor viool
-
D. Scarlatti: Sonates (eender welke)
-
J.S. Bach: eender welk stuk
-
M. Giuliani: Sonatina op.71 nr.3
-
F. Sor: iedere set van Variaties
-
R. Bennet: Impromptus
-
M.M. Ponce: Sonatina Meridional
Aanvullende video’s (niet vereist): De kandidaat mag concertvideoregistraties aanleveren.
De video's moeten worden geüpload naar een online platform zoals YouTube.com of Vimeo.com. Het is de verantwoordelijkheid van de kandidaat om ervoor te zorgen dat de videolinks werken.
Tweede ronde
In de tweede ronde wordt de kandidaat uitgenodigd voor een online theorietoets die bepaalt of de kandidaat toelaatbaar is. Meer informatie over de theorietoets is te vinden hier.
Verder kan de auditiecommissie beslissen om de kandidaat uit te nodigen voor een online of persoonlijke live auditie na het bekijken van het videomateriaal. Het repertoire voor de live auditie blijft hetzelfde. Aanvullende repertoireverzoeken kunnen worden gedaan door de commissie.
Bovendien kan de theorieafdeling de kandidaat opnieuw uitnodigen voor een niveau toets om te bepalen of de kandidaat op een hoger niveau met het theorieprogramma kan starten.