
Bachelor
Hobo
In het bachelorprogramma richt je je aanvankelijk op het begrijpen en ontwikkelen van een gezonde techniek (ademhalingstechniek, houding, vingervlugheid, klankproductie, vibrato, articulatie, enz.) en op de wetenschap van het maken van rieten, met als doel de perfecte rieten/hobo-opstelling voor je lichaam te bereiken. Tijdens de 4-jarige cursus ontdek en leer je het standaard hobo-repertoire en tegen het einde van de cursus begin je het auditie-repertoire te leren en deel te nemen aan het auditietrainingsprogramma, samen met de masterstudenten.
Ons bachelorprogramma is de ideale gelegenheid om een betrouwbare en gezonde techniek te ontwikkelen in een veilige en productieve omgeving, in nauw contact met docenten die ook hoofdposities bekleden in leidende Europese orkesten. We hebben een persoonlijke aanpak voor elke student en ontwikkelen een plan dat geschikt is voor elk individu.
Deze cursus omvat een wekelijkse les, een wekelijkse auditietraining, een reguliere uitvoeringsklas, wekelijkse rietenlessen (met alle state-of-the-art machines beschikbaar voor gebruik in onze rietenkamer) en ondersteuning in het ontwikkelen van een persoonlijk carrièreplan. Daarnaast bieden we jaarlijkse gastmasterclasses aan. Recente gastartiesten waren onder anderen Kai Frömbgen, Juliana Koch, Fabien Thoaund en Andrey Godik.
Ontmoet ons team
Maak kennis met jouw docenten
Curriculum
Curriculum
Hoofdvak hobo |
More info |
Year 1 |
Year 2 |
Year 3 |
Year 4 |
---|---|---|---|---|---|
Hoofdvak en Onderwerpen gerelateerd aan het Hoofdvak |
26 |
26 |
29 |
47 |
|
Main Subject Wind Instruments |
26 |
26 |
29 |
47 |
|
Professional Development |
5 |
3 |
3 |
||
Orientation on Profession |
5 |
||||
Basic Teaching Skills Instrument Specific Methodology |
1 |
||||
Basic Teaching Skills Lectures |
1 |
||||
Studio Recording Preparation |
1 |
||||
Your Art as a Business Basic Course |
2 |
||||
Your Art as a Business Electives |
1 |
||||
Music Theory |
22 |
23 |
12 |
||
Skills Lab |
6 |
8 |
|||
Creative Lab |
8 |
8 |
|||
Capstone |
4 |
||||
History of Music |
3 |
2 |
|||
Choir |
2 |
||||
Choir Classical (General) |
2 |
2 |
|||
Applied Piano Classical |
3 |
3 |
|||
Elective Theory Modules |
8 |
||||
Ensemble |
7 |
8 |
8 |
6 |
|
Projects A |
4 |
4 |
4 |
4 |
|
Chamber Music |
2 |
2 |
2 |
2 |
|
Wind Band Lessons |
1 |
2 |
2 |
||
Minor |
8 |
7 |
|||
Free Space |
8 |
7 |
Voordat je je aanmeldt
Toelatingseisen
Eerste ronde
De auditie bestaat uit twee rondes. Voor de eerste ronde moet de kandidaat 2 video's opnemen die bevatten:
-
Video 1: Een korte introductie van zichzelf in het Engels: vertel over je muzikale ervaringen, je motivatie om muziek te studeren, je hoofdvak en waarom je ervoor kiest om auditie te doen aan het Conservatorium Maastricht.
-
Video 2: In de tweede video demonstreert de kandidaat hun artistieke en technische vaardigheden. De video moet in één opname worden opgenomen, zonder onderbrekingen of bewerkingen. De kandidaat begint met het noemen van hun naam en studentnummer van Conservatorium Maastricht. De video moet 5 tot 10 minuten repertoire naar eigen keuze bevatten waarin je je vaardigheden demonstreert. Het wordt aangeraden om stukken van contrasterende stijlen en karakters te spelen.
Aanvullende video's (niet verplicht): De kandidaat mag concertvideo-registraties aanleveren.
De video's moeten worden geüpload naar een online platform zoals YouTube.com of Vimeo.com. Het is de verantwoordelijkheid van de kandidaat om ervoor te zorgen dat de videolinks werken.
Tweede ronde
In de tweede ronde wordt de kandidaat uitgenodigd voor een online theorietoets die bepaalt of de kandidaat toelaatbaar is. Meer informatie over de theorietoets is te vinden hier.
Bovendien kan de auditiecommissie besluiten de kandidaat uit te nodigen voor een online of fysieke live auditie na het bekijken van het videomateriaal. Het repertoire voor de live auditie blijft hetzelfde. De kandidaat moet ten minste twee werken van contrasterende stijl en karakter meenemen. Tijdens de live auditie kan gevraagd worden om je vaardigheid in prima vista spelen te demonstreren.
Daarnaast kan de theorieafdeling de kandidaat opnieuw uitnodigen voor een niveau toets om te bepalen of de kandidaat op een hoger niveau met het theorieprogramma kan starten.