Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.
Cello

Master
Cello

Kiezen voor een studie Cello aan het Conservatorium Maastricht betekent kiezen om je individuele talent als muzikant in elk aspect van het vakgebied te ontwikkelen. Het ondersteunende curriculum is erop gericht om je optreden in verschillende contexten te ontwikkelen: solo, kamermuziek en orkestspel in verschillende projecten. Naast het verwerven van een solide basis van theoretische kennis, word je ook aangemoedigd om je creatieve kant te ontwikkelen en je ondernemerschapsvaardigheden binnen de muziekwereld aan te scherpen. De combinatie van individuele aandacht van een van onze internationaal gerenommeerde docenten, deel uitmaken van een internationale klas van het hoogste niveau, en een curriculum met inhoud, zal je inspireren om je volledige potentieel als artiest te bereiken.

Maak kennis met ons team

Maak kennis met jouw docenten

Gustav Rivinius

Klassiek Cello

Gustav Rivinius (geboren in 1965) is de eerste en enige Duitse muzikant die e

Lees meer

Alexander Chaushian

Klassiek Cello

De internationaal geprezen Armeense cellist Aleksandr Chaushyan treedt regelm

Lees meer

Curriculum

Curriculum

Hoofdvak Cello

More info

Year 1

Year 2

Year 3

Year 4

Hoofdvak en Onderwerpen gerelateerd aan het Hoofdvak

45

49

-

-

Hoofdvak - Klassiek Instrument

40

44

-

-

Ensemble, including projects

5

5

-

-

Free Space

2

2

-

-

Free Space

2

2

-

-

Personal and Professional Development

2

2

-

-

Personal Development Plan

2

2

-

-

Research Skills

8

7

-

-

Master Project

8

7

-

-

Social Positioning and Communication

3

-

-

Your Art as a Business Basic Course

2

-

-

Your Art as a Business Electives

1

-

-

Voordat je je aanmeldt

Toelatingseisen

Eerste ronde  

De auditie bestaat uit twee rondes. Voor de eerste ronde moet de kandidaat 2 video's opnemen die bevatten:   

  • Video 1: Een korte introductie van zichzelf in het Engels: praat over je muzikale ervaringen, je motivatie om muziek te studeren, je hoofdvak en waarom je ervoor kiest om auditie te doen bij Conservatorium Maastricht.  

  • Video 2: In de tweede video demonstreert de kandidaat hun artistieke en technische vaardigheden. De video moet in één take worden opgenomen, zonder onderbrekingen of bewerkingen. De kandidaat moet beginnen met het zeggen van hun naam en studentnummer van Conservatorium Maastricht. De video moet van elk van de onderstaande werken een beweging in zijn geheel bevatten.  

  1. Een Bach Suite  

  2. Een concerto (Haydn, Schumann, Dvorak, Lalo, Elgar, Tsjaikovski, Shostakovich)  

  3. Een werk naar vrije keuze  

Extra video's (niet verplicht): de kandidaat kan concertvideoregistraties aanleveren.  

De video's moeten worden geüpload naar een online platform zoals YouTube.com of Vimeo.com. Het is de verantwoordelijkheid van de kandidaat om ervoor te zorgen dat de videolinks werken.  

Tweede ronde

Het comité kan besluiten om de kandidaat uit te nodigen voor een online of live auditie na beoordeling van het videomateriaal. Het repertoire voor de live auditie blijft hetzelfde. Het comité kan om aanvullend repertoire vragen.

In de tweede ronde wordt de kandidaat altijd uitgenodigd voor een online interview met een van de Master Project Coaches. In dit interview bespreken we de motivatie en ervaring van de kandidaat op het gebied van onderzoek en cultureel ondernemerschap. De Master Project Coach bepaalt bovendien het niveau van Engelse taalvaardigheid.