Bachelor
Gitaar
In de loop van het 4-jarige bachelorprogramma zullen we je systematisch begeleiden bij het verwerven van basisimprovisatievaardigheden, het leren begeleiden van anderen, het verfijnen van je techniek op het instrument en het ontwikkelen van je klank en benadering van jazz. Arpeggio’s, toonladders, ritme, timing, stemmingen, plectrumtechnieken, van blad lezen en het opbouwen van een repertoire zijn enkele van de vaardigheden waaraan je intensief zult werken in de eerste drie jaar en die elk jaar worden getoetst in een techniekexamen dat, samen met het artistieke examen, het eindejaars-examen vormt in jaar 1, 2 en 3. In jaar 4 werk je naar je afstudeerconcert toe en, behalve het verfijnen van de inhoud van de eerste drie jaren, richt je je meer op het ontwikkelen van je eigen muzikale visie en het vinden van jouw benadering van muziek, een proces dat al in jaar 3 wordt geïntensiveerd. Het schrijven van je eigen muziek en arrangementen en het leiden van je eigen band zijn essentiële elementen, waarbij je wordt begeleid door ons Gitaarteam, bestaande uit vaste hoofdvakdocenten en gastdocenten.
Ontmoet ons team
Ontmoet je docenten
Krijg een kijkje in de Jazzafdeling en leer meer door deze video te bekijken.
Curriculum
Curriculum
|
Hoofdvak Gitaar |
More info |
Year 1 |
Year 2 |
Year 3 |
Year 4 |
|---|---|---|---|---|---|
Hoofdvak en Onderdelen gerelateerd aan het Hoofdvak |
27 |
25 |
40 |
44 |
|
Hoofdvak Gitaar |
27 |
25 |
39 |
43 |
|
bijvak Popgitaar |
1 |
1 |
|||
Band Performing |
8 |
8 |
8 |
8 |
|
Band |
8 |
8 |
8 |
8 |
|
Composing and Arranging |
3 |
||||
Arranging Jazz |
3 |
||||
Recording and Producing |
2 |
1 |
|||
Studio Recording |
1 |
||||
Capturing and Shaping Sound / OOP |
2 |
||||
Tools in Creation |
17 |
15 |
|||
Aural Skills Jazz |
6 |
6 |
|||
Applied Theory Combo |
1 |
1 |
|||
Applied Piano Jazz |
2 |
||||
Choir Jazz (general) |
2 |
||||
Theoretical Analysis Jazz |
5 |
6 |
|||
Rhythmic Solfège Jazz |
1 |
||||
Percussion and Pulse |
2 |
||||
Research and Development Skills |
3 |
3 |
|||
Critical Listening |
|||||
A. Jazz Music History |
2 |
2 |
|||
B. Listening in context |
1 |
1 |
|||
Health and Well-Being |
1 |
||||
Health and Well-Being |
1 |
||||
Internationaal Carrièrecentrum |
5 |
1 |
2 |
2 |
|
Your Art as a Business |
1 |
2 |
2 |
||
OOP |
5 |
||||
Teaching and Outreach Programme |
2 |
||||
Basic Teaching Skills Lectures |
1 |
||||
Basic Teaching Skills Instrument Specific Methodology |
1 |
||||
Minor |
9 |
6 |
|||
Elective Modules |
9 |
6 |
Voordat je je aanmeldt
Toelatingseisen
Videovereisten
Deel jouw onbewerkte videolink(s) in het portfolio. Video's moeten worden geüpload naar jouw YouTube-kanaal (maak er een als jw er nog geen heeft). Zet jouw video's op 'verborgen', zodat alleen jij en wij ze kunnen zien. BELANGRIJK: STUUR NIET de daadwerkelijke video('s): ALLEEN LINKS naar de video('s)
- Video's moeten een goede geluidskwaliteit hebben, zodat wij jouw spel goed kunnen horen. U kunt aparte korte video's maken of één langere video.
- De kandidaat stelt zichzelf voor in het Engels aan het begin van de video.
- De video is maximaal 10 minuten lang.
Recitalstukken
- 3 Standards uit de 'Great American Songbook' met een ritmesectie (bas & drums) of met backing tracks.
- Het materiaal kan gevonden worden in de gebruikelijke Fake- en Real Books.
- Composities kunnen ook Originele stukken/Jazzklassiekers zijn van iconische Jazzmusici zoals Charlie Parker, John Coltrane, Miles Davis, enzovoort.
- De kandidaat moet de melodie spelen en improviseren op de vorm, evenals begeleiden voor een denkbeeldige solist.
- De geluidskwaliteit van de video moet redelijk zijn en alle instrumenten moeten hoorbaar zijn in een redelijke geluidskwaliteit.
- De beeldkwaliteit moet van hetzelfde niveau zijn en de kandidaat moet heel duidelijk zichtbaar zijn, zonder zich te verbergen achter een muziekstandaard of andere bandleden. We willen een vooraanzicht van de kandidaat en het hele lichaam, inclusief hun handen en gezicht, moeten zichtbaar zijn!
- De duur van de video moet 10-15 minuten zijn. Ook moet er een korte introductie door de kandidaat worden toegevoegd, waarin gepraat wordt over zijn muzikale achtergrond en interesses.
Indien jouw materiaal wordt geselecteerd, krijgt je een uitnodiging voor een online theorietest en indien nodig, een online bijeenkomst met de hoofdvakdocenten.