Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.
Flute lesson

Master
Fluit

Onze fluitklas is een internationale klas met een methodische benadering van het instrument voor zeer getalenteerde fluitisten.

Maastricht is niet alleen een prachtige stad om in te studeren, het Conservatorium heeft ook een uitstekend dynamisch curriculum dankzij gevarieerde projecten, Erasmus-uitwisselingen, enz. In het Bachelorprogramma richt je je op een solide basis techniek en instrumentale expressiviteit. Geleidelijk aan leer je je doelstellingen te bereiken en werk je toe naar de Masteropleiding. Eenmaal in het Masterprogramma zullen we je unieke persoonlijkheid ontwikkelen en je helpen om je volledige potentieel te bereiken, zodat je klaar bent om het professionele leven te betreden met een solide basis van multidisciplinaire excellentie.

Ontmoet ons team

Ontmoet je docenten

Valerie Debaele

Fluitoptreden - Studieloopbaanbegeleider Klassiek

Valerie is sinds 2006 solofluitiste bij het ‘Orchestre Philharmonique Royal d

Lees meer

Heleen van Rosmalen

Docent Basic and Advanced Teaching Skills Fluit

Heleen van Rosmalen (geboren in 1963) geeft Fluitmethodiek aan Conservatorium

Lees meer

Curriculum

Curriculum

Hoofdvak Fluit

More info

Year 1

Year 2

Year 3

Year 4

Hoofdvak en onderdelen gerelateerd aan het hoofdvak

45

49

-

-

Hoofdvak - Klassiek Instrument

40

44

-

-

Ensemble, including projects

5

5

-

-

Free Space

2

2

-

-

Free Space

2

2

-

-

Personal and Professional Development

2

2

-

-

Personal Development Plan

2

2

-

-

Research Skills

8

7

-

-

Master Project

8

7

-

-

Social Positioning and Communication

3

-

-

Your Art as a Business Basic Course

2

-

-

Your Art as a Business Electives

1

-

-

Voordat je je aanmeldt

Toelatingsvereisten

Eerste ronde  

De auditie bestaat uit twee rondes. Voor de eerste ronde moet de kandidaat 2 video's opnemen die bevatten:  

  • Video 1: Een korte introductie van zichzelf in het Engels: praat over je muzikale ervaringen, je motivatie om muziek te studeren, je hoofdvak en waarom je ervoor kiest om auditie te doen aan Conservatorium Maastricht.  

  • Video 2: In de tweede video demonstreert de kandidaat hun artistieke en technische vaardigheden. De video moet in één take worden opgenomen, zonder knippen of bewerkingen. De kandidaat dient te beginnen met het noemen van hun naam en studentnummer van het Conservatorium Maastricht. De video moet de volgende onderdelen bevatten:  

Recitalstukken  
Voer drie recitalstukken uit van contrasterend karakter. Je kunt bewegingen van verschillende stukken selecteren. Alleen het eerste deel van een van de Mozart Concerti (G of D) is verplicht. De rest van het programma is vrije keuze. Hier vermelden we enkele stukken om het niveau aan te geven. De kandidaat is vrij om repertoire van vergelijkbaar niveau te kiezen:  

  • J.S. Bach: Sonate 

  • H. Dutilleux: Sonatine 

  • Fr. Martin: Ballade  

  • C. Nielsen: Concert   

  • S. Prokofjev: Sonate  

Orkestrepertoire  

Voer twee fragmenten uit gekozen uit het orkestrepertoire  

 

Aanvullende video’s (niet verplicht): de kandidaat kan concertvideo-registraties aanleveren.  

De video’s moeten worden geüpload naar een online platform zoals YouTube.com of Vimeo.com. Het is de verantwoordelijkheid van de kandidaat om ervoor te zorgen dat de videolinks werken.  

Tweede ronde  

De commissie kan besluiten de kandidaat uit te nodigen voor een live auditie online of in persoon na het bekijken van het videomateriaal. Het repertoire voor de live auditie blijft hetzelfde. Aanvullende repertoiredemands kunnen worden gesteld door de commissie.  

In de tweede ronde wordt de kandidaat altijd uitgenodigd voor een online interview met een van de Master Project Coaches. In dit interview bespreken we de motivatie en ervaring van de kandidaat op het gebied van onderzoek en cultureel ondernemerschap. De Master Project Coach bepaalt daarnaast het niveau van Engelse taalvaardigheid.