Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.
Tuba

Master
Trombone

Zowel je muzikale reis als je persoonlijke ontwikkeling zijn geïntegreerd in ons curriculum. Dit betekent dat er, terwijl je deel uitmaakt van de tromboneklas, aandacht zal zijn voor je groei als muzikant en als persoon.
Werken aan een solide, technische basis is erg belangrijk. Zonder deze basis wordt spelen op een hoog niveau moeilijk, vooral in de loop der jaren. Daarom ligt de hoofdfocus van het bachelorprogramma op deze basis, die een leven lang mee zou moeten gaan. In het masterprogramma richten we ons meer op diepgaande muzikale ontwikkeling en de kunst van het optreden. Training voor audities is ook onderdeel van het masterprogramma.
Andere essentiële vaardigheden die je zult verwerven zijn zo effectief mogelijk studeren, zelfdiscipline ontwikkelen en samenwerken met andere musici.
Als trombonestudent neem je deel aan het trombone-ensemble, diverse orkestprojecten, kamermuziekensembles en word je uitgedaagd om je eigen muzikale voorkeuren te verkennen.

Ontmoet ons team

Ontmoet je docenten

Bart Claessens

Klassieke trombone / Methodologie

Bart Claessens (geboren in 1982) begon op elfjarige leeftijd met het spelen v

Lees meer

Sandor Hendriks

Docent Basis teaching skills en Advanced teaching skills Trombone

Lees meer

Curriculum

Curriculum

Hoofdvak Trombone

More info

Year 1

Year 2

Year 3

Year 4

Hoofdvak en Onderwerpen gerelateerd aan het Hoofdvak

45

49

-

-

Hoofdvak - Klassiek Instrument

40

44

-

-

Ensemble, including projects

5

5

-

-

Free Space

2

2

-

-

Free Space

2

2

-

-

Personal and Professional Development

2

2

-

-

Personal Development Plan

2

2

-

-

Research Skills

8

7

-

-

Master Project

8

7

-

-

Social Positioning and Communication

3

-

-

Your Art as a Business Basic Course

2

-

-

Your Art as a Business Electives

1

-

-

Voordat je je aanmeldt

Toelatingseisen

Eerste ronde  

De auditie bestaat uit twee rondes. Voor de eerste ronde moet de kandidaat 2 video's opnemen die bevatten:  

  • Video 1: Een korte introductie van zichzelf in het Engels: praat over je muzikale ervaringen, je motivatie om muziek te studeren, je hoofdvak en waarom je ervoor kiest om auditie te doen aan het Conservatorium Maastricht.  

  • Video 2: In de tweede video demonstreert de kandidaat hun artistieke en technische vaardigheden. De video moet in één keer worden opgenomen, zonder knippen of enige bewerkingen. De kandidaat moet beginnen met het noemen van hun naam en studentnummer van het Conservatorium Maastricht. De video moet het volgende bevatten:  

Études  
Twee etudes van contrasterend karakter, met het niveau van de volgende * etudes:  

  • Eén melodische studie van Rochut of een vergelijkbare stijl (legato)  

  • Eén technische studie van Kopprasch of een vergelijkbare stijl (staccato)  

Recitalstukken  
Twee solo recitalstukken, waaronder een snel en een langzaam deel  

 

Aanvullende video's (niet verplicht): de kandidaat mag concertvideoregistraties aanleveren.  

De video's moeten worden geüpload naar een online platform zoals YouTube.com of Vimeo.com. Het is de verantwoordelijkheid van de kandidaat om ervoor te zorgen dat de videolinks werken.  

Tweede ronde   

Het comité kan beslissen om de kandidaat uit te nodigen voor een online of persoonlijke live auditie na beoordeling van het videomateriaal. Het repertoire voor de live auditie blijft hetzelfde. Aanvullende verzoeken voor repertoire kunnen door het comité worden gedaan.  

In de tweede ronde wordt de kandidaat altijd uitgenodigd voor een online interview met een van de Master Project Coaches. In dit interview bespreken we de motivatie en ervaring van de kandidaat op het gebied van onderzoek en cultureel ondernemerschap. De Master Project Coach bepaalt bovendien het niveau van Engelse taalvaardigheid.