Benefit concert - Winterreise: A Schubertiade

22 February 2024

EN

In a special evening full of musical splendour and emotion, the benefit concert "Winterreise: A Schubertiade" will be presented. The event, organised by Huub Claessens (Vocal & Instrumental), promises to be an enchanting experience for lovers of classical music.

📍 Bonnefantenstraat 15, Maastricht
📅 17 March 2024, concert 12:00
🎟️ € 25,00

The concert will be conducted by the talented Limburg bass-baritone Huub Claessens. Claessens, an alumnus of Conservatorium Maastricht where he studied solo singing and opera with the renowned Mya Besselink and saxophone with Norbert Nozy, has had an impressive career. His distinctive voice and expressive interpretations have earned him praise and recognition on international stages.

The musical journey will be accompanied by none other than Roger Braun at the piano. Also from Limburg, Braun has proven himself over the years to be one of the best music accompanists in the Netherlands. His skill on the keys promises to be the perfect complement to Claessens' vocal skills.

Don't miss this unique opportunity to experience the beauty of Schubert's music, performed by two of Limburg's greatest artists, and contribute to a noble cause at the same time. Indeed, the proceeds of the benefit concert will go to the Conservatorium Maastricht Foundation, a charity dedicated to music education and the welfare of musicians. Tickets are available via ticketshop: Benefietconcert 90e verjaardag Mya Besselink ticketshop (compoticketing.eu).

--> Any questions? Please email: yvonne.schiffelers@zuyd.nl

NL

In een bijzondere avond vol muzikale pracht en emotie wordt op zondag 17 maart 2024 het benefietconcert "Winterreise: Een Schubertiade" gepresenteerd. Het evenement, georganiseerd door Huub Claessens (Vocaal & Instrumentaal), belooft een betoverende ervaring te worden voor liefhebbers van klassieke muziek.

📍  Bonnefantenstraat 15, Maastricht
📅 17 maart 2024, concert 12:00
🎟️ € 25,00

Het concert wordt geleid door de getalenteerde Limburgse bas-bariton Huub Claessens. Claessens, een alumnus van het Conservatorium Maastricht waar hij solozang en opera studeerde bij de befaamde Mya Besselink en saxofoon bij Norbert Nozy, heeft een indrukwekkende carrière achter de rug. Zijn karakteristieke stem en expressieve interpretaties hebben hem lof en erkenning opgeleverd op internationale podia.

De muzikale reis wordt begeleid door niemand minder dan Roger Braun aan de piano. De eveneens uit Limburg afkomstige Braun heeft zich in de loop der jaren bewezen als een van de beste muziekbegeleiders van Nederland. Zijn vakmanschap op de toetsen belooft de perfecte aanvulling te zijn op Claessens' vocale vaardigheden.

Mis deze unieke kans niet om de schoonheid van Schuberts muziek te ervaren, uitgevoerd door twee van Limburgs grootste artiesten, en tegelijkertijd bij te dragen aan een nobel doel. De opbrengst van het benefietconcert gaat namelijk naar de Stichting Conservatorium Maastricht, een goed doel dat zich inzet voor muziekeducatie en het welzijn van musici. Kaarten zijn verkrijgbaar via de ticketshop van Benefietconcert 90e verjaardag Mya Besselink ticketshop (compoticketing.eu).

--> Vragen? Stuur een email naar: yvonne.schiffelers@zuyd.nl

More news