Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.

Master
Percussie

De keuze voor de studie van klassieke percussie aan het Conservatorium Maastricht betekent deel uitmaken van een klas waar pijlers zoals professionaliteit, hard werken, solidariteit en kameraadschap fundamenteel zijn.

Op basis van de visie van de afdeling, dat slagwerkers in hun fundamentele manier van spelen een open geluid moeten bereiken, gemengd met een vloeiende en evenwichtige techniek, krijg je alle tools aangereikt om de ideale slagwerker of paukenist te worden waar orkesten over de hele wereld naar op zoek zijn!

Bovendien verwerf je didactische vaardigheden, waardoor je toekomstige spelers kunt introduceren in de wereld van percussie, met al zijn instrumenten en kleuren.

In de slagwerkafdeling krijg je les van de volgende docenten.

Raymond Curfs

Klassieke percussie

Raymond Curfs, geboren in Nederland, studeerde slagwerk en pauken in Maastric

Lees meer

Curriculum

Curriculum

Hoofdvak Slagwerk

More info

Year 1

Year 2

Year 3

Year 4

Hoofdvak en Onderwerpen gerelateerd aan het Hoofdvak

45

49

-

-

Hoofdvak - Klassiek Instrument

40

44

-

-

Ensemble, including projects

5

5

-

-

Free Space

2

2

-

-

Free Space

2

2

-

-

Personal and Professional Development

2

2

-

-

Personal Development Plan

2

2

-

-

Research Skills

8

7

-

-

Master Project

8

7

-

-

Social Positioning and Communication

3

-

-

Your Art as a Business Basic Course

2

-

-

Your Art as a Business Electives

1

-

-

Voordat je je aanmeldt

Toelatingseisen

Eerste ronde  

De auditie bestaat uit twee rondes. Voor de eerste ronde moet de kandidaat 2 video's opnemen die bevatten:  

  • Video 1: Een korte introductie van zichzelf in het Engels: praat over je muzikale ervaringen, je motivatie om muziek te studeren, je hoofdvak en waarom je ervoor kiest om auditie te doen aan het Conservatorium Maastricht.  

  • Video 2: In de tweede video demonstreert de kandidaat hun artistieke en technische vaardigheden. De video kan in meerdere takes worden opgenomen als de praktische situatie van de kandidaat niet toelaat om alle vereiste instrumenten op één locatie op te nemen. Echter, elke take moet zonder cuts of enige edits zijn. De kandidaat moet beginnen met het noemen van hun naam en studentnummer van het Conservatorium Maastricht.   

  De video('s) moeten het volgende bevatten:  

Snaredrum:   

  • B.Lylloff - Arhus Etude nr. 9  

Pauken:   

  • E.Keune: etude nr. 142  

Melodie-instrument:   

  • Sommerfeldt - Musikk for En Slagwerker III (Xylofoon)  

  • Eén solostuk piece voor marimba of vibrafoon (4 stokken)  

   

Aanvullende video's (niet verplicht): de kandidaat kan concertvideo-registraties aanleveren.  

De video's moeten worden geüpload naar een online platform zoals YouTube.com of Vimeo.com. Het is de verantwoordelijkheid van de kandidaat om ervoor te zorgen dat de videolinks werken.  

 

Tweede ronde  

De kandidaat wordt uitgenodigd om naar Maastricht te komen voor een live auditie. De kandidaat moet het volgende voorbereiden:  

Snare Drum  
Verplichte stukken:  

  • B.Lylloff - Arhus Etude nr. 9  

  • J.Délécluse - Test-Claire  

Eén etude te kiezen uit:  

  • J. Délécluse - Douze Etudes, Keiskleiriana  

  • M. Peters - Advanced Snare Drum Studies, Hard Times  

Timpani  
Verplichte stukken:  

  • E. Keune - Etude 142  

  • E.Carter- Improvisation (uit Eight Pieces for four timpani)  

Eén etude voor 4 timpani te kiezen uit:  

  • R. Hochreiner: Etüden für Timpani (vanaf nr. 54)  

  • F. Hinger: Technique for the Virtuoso Timpanist (uit etudes voor 4 drums)  

  • J. Délécluse: Trente Études, 3e Cahier  

  • J. Délécluse: Vingt Études  

  • N. Woud: Symphonic Studies for Timpani  

  • N. Woud: The Timpani Challenge  

  • E. Carter: Eight Pieces for four Timpani  

  • E. Keune: vanaf etude 136  

Melodie-instrumenten  
Verplichte stukken:  

  • Sommerfeldt - Musikk for En Slagwerker III (Xylofoon)  

  • Twee bewegingen gekozen uit de eerste cellosuite van J.S. Bach  

  • Een solowerk voor marimba of vibrafoon (4 stokken)  

In de tweede ronde wordt de kandidaat altijd uitgenodigd voor een online interview met een van de Master Project Coaches. In dit interview bespreken we de motivatie en ervaring van de kandidaat op het gebied van onderzoek en cultureel ondernemerschap. De Master Project Coach bepaalt bovendien het niveau van Engelse taalvaardigheid.