Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.

Master
Tuba

Als je ervoor kiest om Tuba en/of Euphonium te studeren aan Conservatorium Maastricht, moet je bereid zijn tijd en energie te investeren in het ontwikkelen van je individuele talent en potentieel om het hoogst mogelijke niveau te bereiken.

Het curriculum biedt één-op-één instructie, groepsinstructie, masterclasses en academische vakken (bijvoorbeeld muziektheorie, muziekgeschiedenis). Met een breed scala aan performance-mogelijkheden in orkest-, kamermuziek- en hedendaagse muziekprojecten en stages, kun je je passie voor performance combineren met professionele performance-training.

Je wordt aangemoedigd om zelfdiscipline en tijdmanagement te leren, verschillende carrièremogelijkheden te verkennen en je toekomstige carrière en rol in het ontwikkelen van je muzikale landschap te visualiseren.

Ontmoet ons team

Ontmoet jouw docenten

Hans Nickel

Klassiek Tuba / Methodologie Tuba

Kan vanaf september 2025 geen nieuwe studenten aannem

Lees meer

Curriculum

Curriculum

Hoofdvak Tuba

More info

Year 1

Year 2

Year 3

Year 4

Hoofdvak en Onderwerpen gerelateerd aan het Hoofdvak

45

49

-

-

Hoofdvak - Klassiek Instrument

40

44

-

-

Ensemble, including projects

5

5

-

-

Free Space

2

2

-

-

Free Space

2

2

-

-

Personal and Professional Development

2

2

-

-

Personal Development Plan

2

2

-

-

Research Skills

8

7

-

-

Master Project

8

7

-

-

Social Positioning and Communication

3

-

-

Your Art as a Business Basic Course

2

-

-

Your Art as a Business Electives

1

-

-

Voordat je je aanmeldt

Toelatingseisen

Eerste ronde

De auditie bestaat uit twee rondes. Voor de eerste ronde moet de kandidaat 2 video's opnemen die bevatten:

  • Video 1: Een korte introductie van zichzelf in het Engels: vertel over je muzikale ervaringen, je motivatie om muziek te studeren, je hoofdvak en waarom je ervoor kiest om auditie te doen aan het Conservatorium Maastricht.

  • Video 2: In de tweede video demonstreert de kandidaat hun artistieke en technische vaardigheden. De video moet in één keer worden opgenomen, zonder onderbrekingen of bewerkingen. De kandidaat dient te beginnen met het noemen van hun naam en studentnummer van Conservatorium Maastricht. De video moet het volgende bevatten:

Recitalstukken

Neem een recitalstuk op. We noemen hier enkele stukken om het niveau aan te geven. De kandidaat is vrij om repertoire van een vergelijkbaar niveau te kiezen:

  • R. Vaughan Williams: Tuba Concerto

  • R. Schumann: Adagio en Allegro (bew. F. Cooley)

Daarnaast moet de kandidaat het volgende opnemen:

  • Een hedendaags stuk naar eigen keuze

Aanvullende video's (niet verplicht): de kandidaat kan concertvideoregistraties toevoegen.

De video's moeten worden geüpload naar een online platform zoals YouTube.com of Vimeo.com. Het is de verantwoordelijkheid van de kandidaat om ervoor te zorgen dat de videolinks werken.

Tweede ronde

De commissie kan besluiten om de kandidaat uit te nodigen voor een online of persoonlijke live auditie na het bekijken van het videomateriaal. Het repertoire voor de live auditie blijft hetzelfde. De commissie kan aanvullende repertoireverzoeken doen.

In de tweede ronde wordt de kandidaat altijd uitgenodigd voor een online interview met een van de Master Project Coaches. In dit interview bespreken we de motivatie en ervaring van de kandidaat op het gebied van onderzoek en cultureel ondernemerschap. De Master Project Coach bepaalt bovendien het niveau van Engelse taalvaardigheid.